XIII. KONFERENCA ZDRUŽENJA HOTELIRJEV, 10.6.2025, FOUR POINTS By SHERATON LJUBLJANA MONS
Umetna inteligenca, digitalizacija in trajnost – XIII. konferenca Združenja hotelirjev Slovenije postregla z vpogledom v prihodnost slovenskega hotelirstva
V začetku junija se je v Hotelu Four Points by Sheraton Ljubljana Mons odvila XIII. konferenca Združenja hotelirjev Slovenije (ZHS), ki je tudi letos združila številne ključne akterje slovenskega turizma in hotelirstva. Dogodek je potekal pod okriljem Turistično gostinske zbornice Slovenije in postregel z aktualnimi temami s področja digitalizacije, uporabe umetne inteligence in trajnostnega razvoja.
Po uvodnih nagovorih Gregorja Jamnika (predsednika ZHS), Fedje Pobegajla (direktorja TGZS), Dragana Čulibrka (generalnega direktorja hotela gostitelja) in ministra za gospodarstvo, turizem in šport Matjaža Hana, je oder pripadel Matteju Valenčiču, strokovnjaku za prodajo in trženje ter ustanovitelju agencije Luxury Slovenia. V svojem navdihujočem predavanju »Kako vam lahko AI vrne 240 ur na leto« je poudaril konkretne prednosti umetne inteligence pri optimizaciji delovnih procesov v hotelirstvu.
Temo digitalizacije je nadaljevala okrogla miza, ki jo je vodil Gregor Jamnik. Sodelovali so Ana Praprotnik (direktorica marketinga, Sava Turizem), Ivona Meissner (področna direktorica za Avstrijo in Srednjo Vzhodno Evropo, BWH Hotels Central Europe) ter Vasja Ilešič (generalni direktor Pohorje Village Wellbeing Resort). Govorci so izpostavili izzive, s katerimi se soočajo hoteli pri uvajanju digitalnih rešitev, in priložnosti, ki jih prinaša boljše razumevanje potreb sodobnega gosta.
O pomembnosti dostopa do relevantnih podatkov je spregovorila Ana Jemec Špik iz Slovenske turistične organizacije. V predstavitvi »Nacionalno informacijsko središče za turizem (NiST)« je predstavila napredne podatkovne platforme, ki bodo v prihodnje pomembno vplivale na strateške odločitve turističnih ponudnikov.
Posebno pozornost je pritegnila predstavitev Tine Brandstetter iz družbe Generatio Hotel Management Consulting, ki je skupaj s sodelavko Elfriede Krempl predstavila konkretne primere uporabe umetne inteligence v hotelskem sektorju. Udeležencem sta prikazali, kako lahko AI že danes izboljša gostovo izkušnjo, optimizira cene in celo personalizira komunikacijo.
Konferenčni program se je zaključil s predstavitvijo Uroša Peterca, ustanovitelja Peterc Kojsko in pobudnika Združenja butičnih nastanitev Slovenije. V govoru je poudaril pomen povezovanja manjših ponudnikov, kakovosti storitev in vloge trajnostnega razvoja v butičnem segmentu slovenskega turizma.
Ob tej priložnosti je bilo gospodu Iztoku Altbauerju podeljeno posebno priznanje za dolgoletni prispevek k razvoju slovenskega turizma. Njegovo delo je pomembno zaznamovalo številne vidike panoge in prispevalo k njenemu ugledu doma in v tujini.
Pomemben mejnik dogodka je predstavljal tudi podpis pogodbe o sodelovanju med Združenjem butičnih nastanitev Slovenije in Turistično gostinsko zbornico Slovenije. Pogodbo sta podpisala Uroš Peterc in Fedja Pobegajlo, kar pomeni korak naprej v povezovanju in podpori kakovostnim manjšim nastanitvenim ponudnikom.
Poleg bogatega konferenčnega programa so obiskovalci lahko obiskali tudi razstavne prostore v predverju, kjer so se predstavili sponzorji dogodka. Podjetja Ecolab, Nektar Natura, POS Elektronček, Clock PMS, HRS, Hagleitner, Kogast, Tenzor, Alpeks, Winterhalter, Kimi in Hiša ortopedske obutve so predstavila inovativne rešitve in izdelke, ki prispevajo k višji kakovosti storitev v hotelirstvu.
XIII. konferenca ZHS je znova potrdila, da slovensko hotelirstvo sledi sodobnim trendom in se zaveda pomena povezovanja, inovacij in digitalne transformacije. Ob odličnem programu in številnih navdihujočih govoricah pa je dogodek ponudil tudi neprecenljivo priložnost za mreženje in izmenjavo dobrih praks.




