Moč podatkov pri oblikovanju prihodnosti turizma
V sklopu Blejskega strateškega foruma (BSF) je tudi letos potekal panel o turizmu, ki je bil tokrat namenjen razpravi o moči podatkov pri oblikovanju prihodnosti turističnega sektorja. Tehnološki napredek namreč kaže potencial za izboljšanje turistične izkušnje gosta, učinkovitejše upravljanje destinacij in prispevek sektorja k digitalni preobrazbi. Govorci so razpravljali o tem, kako podatki omogočajo personalizacijo turističnih izkušenj, izboljšujejo upravljanje turističnih tokov in podpirajo trajnostni razvoj turizma. Pomembno je, kako lahko uporabimo moč podatkov za sprejemanje boljših strateških odločitev in izboljšanje konkurenčnosti slovenskega turizma na globalnem trgu, predstavljeni pa so bili tudi glavni projekti slovenskega turizma na tem področju.
V obdobju po epidemiji Covid 19 je uporaba digitalnih orodij bistveni del turističnih potovanj. Orodja slonijo na podatkih. Prav tako podatki nudijo osnovo za odločitve, povezane s prekomernim turizmom in s tem posledično omogočajo večje zadovoljstvo lokalnega prebivalstva. Razpoložljivi podatki so nujni za trajnostno ravnanje turistov (merjenje emisij, podatki o javnem prevozu ipd.).
V razpravi ob zaključku turističnega panela so bili predstavljeni dobri primeri iz prakse, npr. omejevanje števila turističnih postelj na Južnem Tirolskem, spodbujanje javnega prevoza, napoved povečanega turističnega obiska na določenem prostoru, razpoložljivost podatkov spletnih platform za načrtovanje turističnih potovanj….
Seveda pa vedno večja uporaba podatkov ne more nadomestiti osnove turizma – gostoljubnosti ljudi in kakovosti storitev.

O vlogi podatkov so na okrogli mizi razpravljali Erwin Hinteregger (IDM, Južna Tirolska), Dubravka Kalin (Direktorat za turizem), Apolonija Oblak Flander (Statistični urad RS), Tobias Pogorevc (Helvetic Airways, Švica)