Nekatera pojasnila k novemu Odloku o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19, Uradni list RS štev. 174/2021
Skladno z novim Odlokom o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19, Uradni list RS štev. 174/2021, ste podjetja na Zbornico naslovili številna vprašanja, na katere v samem Odloku nismo z gotovostjo našli odgovorov in smo se zato obrnili na pristojno Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo. V nadaljevanju vam pošiljamo njihove odgovore (z rdečo) in pojasnila skupaj z našimi vprašanji, da čim prej pravilno organizirate svoje delo in realizacijo načrtovanih dogodkov.
Spoštovani,
pošiljamo vam odgovore na vaša zastavljena vprašanja:
Vprašanja so naslednja:
1. Ali je dovoljena organizacija in izvedba poslovnega dogodka (kot npr. sestanek, posvet, konferenca, delavnica, poslovno usposabljanje …) pod določenimi pogoji seveda (PCT, maske, varnostna razdalja, 10m2 na osebo itd.)? Med izjemami iz prepovedi zbiranja ljudi tega ne najdemo, logično pa nam je, da je to dovoljeno, ker poslovanje podjetij ni prepovedano in pri tem ne gre za gostinske storitve temveč za različne vrste prej načrtovanih poslovnih (strokovnih) dogodkov.
Kongres ali sestanek, konferenca so dovoljeni pod PCT pogoji (razdalja med posamezniki na sediščih je 1,5m) in če gre samo za povabljen krog ljudi. Poslovni dogodek ne sme biti odprtega tipa.
2. Ali je dovoljeno sprejemanje (zunanjih) kopalcev v kopalnih bazenih v sklopu termalnih kopališč hotelov? Seveda spet pod določenimi pogoji (PCT itd.) To po našem prepričanju tudi ni zbiranje ljudi temveč vrsta športne rekreacije, ki ni masovna, ker se plača vstopnina na bazen.
Dovoljen je obisk zunanjih kopalcev ampak individualno ob razdalji 1,5m. Organizirana rekreacija ni dovoljena.
3. Ali je dovoljena dostava hrane na dom in prevzem hrane ob vhodu v gostinski obrat in v katerem časovnem okviru? Po našem prepričanju naj bi to bilo dovoljeno 24 ur dnevno, saj je v prejšnjih odlokih to vedno bila izjema.
Dovoljen je prevzem in dostava skladno z obratovalnim časom in izpolnjenim PCT pogojem kupca.
4. Ali je dovoljen prevzem hrane po sistemu DRIVE IN tudi v času po 22. uri oziroma kot doslej 24 ur na dan? Sami mislimo, da je to dovoljeno, zdi se nam logično, ker je prevzemnik hrane v svojem vozilu in ne v gostinskem obratu, vendar prosimo še za vaše mnenje.
Dovoljen je prevzem in dostava skladno z obratovalnim časom in izpolnjenim PCT pogojem kupca.
5. Ali je tudi ob prevzemu hrane potrebno preverjati pogoj PCT od uporabnika storitev? Po našem prepričanju to ni potrebno, saj je hrana že narejena po naročilu in kaj bi bilo potem s tem, le delali bi gospodarsko škodo …
Dovoljen je prevzem in dostava skladno z obratovalnim časom in izpolnjenim PCT pogojem kupca.
6. Ali je dovoljeno izvajati turistične aranžmaje in izlete, ki so jih organizatorji potovanj že organizirali in prodali, realizacija pa naj bi sledila v naslednjih dneh? Po našem mnenju bi to bilo možno pod določenimi omejitvenimi pogoji, saj obratovanje turističnih agencij ni prepovedano z Odlokom.
Izleti so dovoljeni, če potekajo na zasebnih zemljiščih oziroma gostinsko prenočitvenih obratih. Potovanja z ogledi mest ali katerih drugih javnih lokacij so prepovedana.
7. Ali tudi za gostinstvo velja omejitev 10m2 na osebo, kot je določeno v Odloku za živilske trgovine? Domnevamo da tudi za gostinstvo velja enako, ni pa to navedeno v Odloku, prejšnji odloki pa so razveljavljeni in si z njimi ne moremo pomagati.
Za gostinstvo je omejitev glede števila sedišč v lokalu, ki mora biti jasno označen pri vhodu v objekt. Vsi gosti morajo sedeti. Kolikor sedišč je v lokalu toliko gostov je lahko. Razdalja med mizami in kvadratura na posameznika ni predpisana.
Lepo pozdravljeni
Mirjana Kužnik
Tajništvo
REPUBLIKA SLOVENIJA
MINISTRSTVO ZA GOSPODARSKI RAZVOJ IN TEHNOLOGIJO
Direktorat za turizem
Kotnikova 5, SI – 1000 Ljubljana, Slovenija
T: +386 (0)1 400 3521,
mirjana.kuznik@gov.si
http://www.gov.si